Moje zdjęcie
Mam na imię Kasia. Ślązaczka z krwi i kości. Moje motto to : SMAK & ZAPACH & ROCK'N'ROLL......... Z wykształcenia jestem technologiem żywienia. Największe szczęście daje mi pobudzanie zmysłów. Realizuje to w kuchni tworząc dzieła kulinarne przy dobrej muzyce… to dla mnie odmienne stany świadomości w codzienności.

niedziela, 28 grudnia 2008

Expresowa wędlina


Przeglądając blog
Gotuję bo lubię
natknęłam się na bardzo ciekawy przepis:
Ekspresowa wędlina.
Jak sama nazwa mówi wędlina jest ekspresowa a przy tym krucha i soczysta. Sam fakt doboru przypraw i sposobu sporządzenia jest dziwny ale efekt jest bardzo pozytywnie zaskakujący. Jeśli ktoś nie jest fanem naszych "szynek" to ta potrawa spełni jego oczekiwania. Nadaje się na kanapki do pracy, można podać na przyjęcia jako zimne mięso z dodatkiem sosu musztardowego lub innego ale raczej zdecydowanego w smaku.

Składniki:
2 kg schabu (bez kości i warkocza)
2 łyżki majonezu
2 liście laurowe
3 kulki ziela angielskiego
1 łyżeczka majeranku
1/3 szklanki soli
1 łyżeczka pieprzu
1 łyżka cukru
4 ząbki czosnku
2,5 litra wody

Sposób wykonania:
Mięso myjemy i usuwamy błony i tłuszcz. Wodę zagotowujemy w garnku razem z przyprawami. Studzimy. Do zimnej marynaty wkładamy mięso i zagotowujemy. Gotujemy 5 min i zostawiamy najlepiej na noc do całkowitego wystygnięcia. Czynność powtarzamy. Po wystudzeniu mięso wyciągamy z zalewy i przechowujemy w foli aluminiowej albo foli spożywczej w lodówce. Mnie wytrzymała w lodówce 3 dni... i zniknęła ;) taka jest dobra.
Potrawa ekspresowa więc dłużej nic nie słuchałam ale ostatnio słucham Czesio śpiewa... dla mnie odkrycie roku w polskiej muzyce. Polecam i wędlinę no i Czesia który śpiewa :)

Propozycja w ramach
Kuchni Świątecznej i Noworocznej

7 komentarzy:

kasiac pisze...

Świetny pomysł. Od razu jutro zrobię! Pozdrawiam!

andzia-35 pisze...

I na serio wystarczy tylko tyle gotować?

Tilianara pisze...

A to ciekawostka i do tego bardzo apetycznie wygląda :)))

An-na pisze...

Mnie też korci. Wypróbuję i dam znać.
Pozdrawiam :)
An-na

Casia pisze...

Robiłam tą wędlinkę nie raz (przepis zdaje się narodził się na forum Gazety) i bardzo ją sobie chwalę! :)

Kachna.pl pisze...

Kochane... podobnie jak Cesia bardzo ją sobie chwalę... to jedna z tych potraw, którą się przygotowuje już zawsze :)
Pozdrawiam
Kasia

grumko pisze...

Znamy ten przepis i potwierdzamy, że taka wędlinka jest pyszna!! Pozdrawiam przedsylwestrowo!