Moje zdjęcie
Mam na imię Kasia. Ślązaczka z krwi i kości. Moje motto to : SMAK & ZAPACH & ROCK'N'ROLL......... Z wykształcenia jestem technologiem żywienia. Największe szczęście daje mi pobudzanie zmysłów. Realizuje to w kuchni tworząc dzieła kulinarne przy dobrej muzyce… to dla mnie odmienne stany świadomości w codzienności.

sobota, 27 grudnia 2008

Puszyste ciasto rafaello


Na świąteczny deser córka zamówiła sobie ciasto rafaello. Cóż było robić... szukałam przepisów na necie ale jakoś nic nie wydawało mi się sensowne. W końcu spodobał mi się pomysł puszystego kremu kokosowego na kremówce. Sporo jednak zmieniłam zdając się na swoje kulinarne doświadczenie. Ciasto wyszło idealne jest doskonałym ciastem na przyjęcia i szczególne okazje.

Składniki na biszkopt:
4 jajka
3/4 szklanki cukru
3/4 szklanki maki tortowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 budyń śmietankowy

Składniki na krem:
0,5 l śmietany kremówki schłodzonej
200 g białej czekolady
4 łyżeczki żelatyny
200 g kokosu
0,5 l mleka
do posypania 100 g płatków migdałowych prażonych
100 ml likieru amaretto

Sposób wykonania :

Oddzielamy białka od żółtek. Białka ubijamy na sztywno cały czas wsypując cukier. do sztywnej piany dodawać po jednym żółtku. Do masy jajecznej dodajemy resztę składników przesianych przez sito. Wszystko mieszamy delikatnie łyżką do połączenia składników.Biszkopt wylewamy na blaszkę o wymiarach (22x33 cm) i pieczemy w temperaturze 180 stopni ok. 20 min.Wyjmujemy, studzimy wyjmujemy z formy, ściągamy papier i wkładamy z powrotem do foremki.
Mleko zagotowujemy wsypujemy kokos i gotujemy na średnim ogniu mieszając do odparowania mleka. Potem przykrywamy pokrywką i odstawiamy do ostudzenia (można przygotować to dzień wcześniej). czekoladę topimy w kąpieli wodnej albo w mikrofalówce. Żelatynę moczymy w 1/3 szklance zimnej przegotowanej wody a następnie rozpuszczamy w mikrofalówce. Schłodzoną śmietanę ubijamy na sztywno dodajemy ugotowany w mleku kokos, czekoladę, żelatynę wszystko delikatnie mieszamy i wylewamy na biszkopt nasączony wcześniej likierem. Schładzamy ok. 2 godzin w lodówce. Przed podaniem posypujemy uprażonymi na suchej patelni płatkami migdałowym.
Polecam :)

Propozycja w ramach
Kuchni Świątecznej i Noworocznej

6 komentarzy:

atina pisze...

Wygląda bardzo smacznie:) bardzo lubię kokosowe smaki:)

abbra pisze...

Mniam ! Wygląda bardzo apetycznie - lubię kokosowe słodkości :)

Majana pisze...

Oj, pysznie wygląda! :)) Poproszę kawałeczek :))

grumko pisze...

Pięknie wygląda! Zastanawiam się poważnie czy nie upiec go urodziny Ireny w lutym. Bardzo lubi kokos, a rafaello to wręcz uwielbia;-) No i jeszcze to amaretto;-)

Edyta pisze...

No to już wiem z jakiego przepisu upiec rafaello! Szukałam kiedyś przepisu, ale nie znalazłam nic konkretnego, ale Twoje wygląda tak pięknie, że muszę je upiec :)

Kachna.pl pisze...

Edysia ja też szukałam aż w końcu sama wymyśliłam;)Te wszystkie kremy były za ciężkie a suchy kokos za suchy no i drogą dedukcji wymyśliłam taki.
Polecam