Moje zdjęcie
Mam na imię Kasia. Ślązaczka z krwi i kości. Moje motto to : SMAK & ZAPACH & ROCK'N'ROLL......... Z wykształcenia jestem technologiem żywienia. Największe szczęście daje mi pobudzanie zmysłów. Realizuje to w kuchni tworząc dzieła kulinarne przy dobrej muzyce… to dla mnie odmienne stany świadomości w codzienności.

niedziela, 7 grudnia 2008

Nuggetsy z kurczaka


Kiedyś w programie Nigelli widziałam coś takiego ale nie znalazłam dokładnego przepisu.
Więc sobie tak wykombinowałam:




















Składniki na 4 osoby
- 2 filety z kurczaka
- 0,25 l jogurtu naturalnego może być kefir
- 2 łyżeczki sosu sojowego jasnego
- 4 ząbki czosnku zmiażdżonego
- papryczka chili (dodałam suszoną)
- sól
- 0,5 oleju do smażenia
- paczka krakersów
Filety umyć, osuszyć i podzielić na 8 części każdy (ja podzieliłam fileta najpierw wzdłuż i z każdej porcji otrzymałam 4 kawałki w sumie 16 nuggetsów)
Do worka wrzucamy wszystkie składniki, zawiązujemy, wstrząśniemy i wkładamy do lodówki... może nawet marynować do 2 dni (oprócz oleju i krakersów)
Krakersy rozdrobnić najlepiej w blenderze. Olej rozgrzać do bardzo wysokiej temperatury. Fileciki wyjąć z marynaty i obtoczyć w krakersach (pamiętajcie o dość dokładnym dociśnięciu panierki). Smażymy w gorącym oleju ok. 3 min. aż skórka będzie złocista :)
Wyciągamy i odsączamy na papierowym ręczniku.
Kurczak jest bardzo delikatny... będziecie mile zaskoczeni :)
Jak zostanie to można rano spałaszować z bułeczką na śniadanie polewając ketchupem.
Polecam... a dzieciaki będą już zawsze chciały jeść takie kurczaczki :)

Brak komentarzy: