Moje zdjęcie
Mam na imię Kasia. Ślązaczka z krwi i kości. Moje motto to : SMAK & ZAPACH & ROCK'N'ROLL......... Z wykształcenia jestem technologiem żywienia. Największe szczęście daje mi pobudzanie zmysłów. Realizuje to w kuchni tworząc dzieła kulinarne przy dobrej muzyce… to dla mnie odmienne stany świadomości w codzienności.

sobota, 13 grudnia 2008

Kurczak po kowalsku

Przeglądając blog Kuchnia Ireny i Andrzeja natknęłam się na przepis Schab po kowalsku. Przepis wydał mi się bardzo ciekawy. Jednak ze względu na córkę, która nie przepada za wieprzowiną wykorzystałam piersi z kurczaka. Potrawa jest pyszna na pewno zagości na dobre w naszym jadłospisie. Bardzo prosta w przygotowaniu i mało czasochłonna... a prezentuje się i smakuje wyśmienicie. Podałam go z ziemniaczkami i mizerią.

Składniki na 4 osoby:
2 spore piersi z kurczaka (ok. 0,7 kg)
10 dag bułki tartej
2 jajka
2 cebule
10 dag sera żółtego
sól, pieprz
2 łyżki majonezu, 2 łyżki ketchupu, pół łyżeczki łagodnej przyprawy curry
olej do smażenia + łyżka masła

Sposób wykonania:
Piersi myjemy, suszymy w ściereczce i filetujemy w poprzek (na dwa sznycle)solimy i pieprzymy. Panierujemy w jajku i bułce tartej. Bułkę dociskamy a nadmiar otrząsamy. Smażymy na rozgrzanym oleju z dodatkiem masła na złoty kolor. Cebulę kroimy w kostkę i smażymy na tłuszczu po kotletach, przyprawiamy curry solą i pieprzem. Na kotlety kładziemy sporządzoną cebulkę, smarujemy majonezem i ketchupem wcześniej razem wymieszanymi, posypujemy startym serem. Zapiekamy ok. 10 min w piekarniku albo dosmażamy na patelni pod przykryciem aż ser się stopi.
Smacznego :)
Dzisiaj słuchałam starego dobrego "Dżemu"... do takiej potrawy na deser musiało być coś słodkiego :)

Brak komentarzy: