Moje zdjęcie
Mam na imię Kasia. Ślązaczka z krwi i kości. Moje motto to : SMAK & ZAPACH & ROCK'N'ROLL......... Z wykształcenia jestem technologiem żywienia. Największe szczęście daje mi pobudzanie zmysłów. Realizuje to w kuchni tworząc dzieła kulinarne przy dobrej muzyce… to dla mnie odmienne stany świadomości w codzienności.

niedziela, 7 grudnia 2008

Łagodna surówka z białej kapusty i marchwi z dodatkiem orzeszków nerkowca


Jak jestem już przesycona wszystkimi wymyślnym surówkami to serwuje rodzinie łagodną surówkę z białej kapusty z dodatkiem dużej ilości marchwi i jabłka oraz dodaje posiekane orzechy nerkowca... super uczucie kiedy dostaje się na ząb :) Nerkowce są dość miękkimi orzechami o słodkawym smaku. Do tej surówki nie dodaje żadnych przypraw typu: sól, pieprz, cukier ale majonez i gęsty jogurt oraz sok z cytryny a najlepiej z limonki :)

Składniki na ok. 4 osoby
- 1/4 główki sporej kapust białej
- 1 duża marchewka
- 1 jabłko
- 70 g posiekanych orzechów nerkowca
- 1/2 szklanki majonezu
- 1/3 szklanki gęstego jogurt (ja używam Bałkańskiego, odkąd go odkryłam króluje wśród jogurtów w mojej lodówce)
- sok z cytryny lub z limonki wg. uznania
Kapustę szatkujemy, marchewkę zetrzeć na tarce o dużych oczkach, jabłko również.
Dodajemy majonez i jogurt przyprawiamy sokiem z cytryny i gotowe.
Dzisiaj podałam z pieczonymi ziemniaczyskami i nuggetsami z kurczaka :)
Surówki sporo zostało ale córka już się cieszy bo będzie miała super wyżerkę na jutro do szkoły :)

Brak komentarzy: